Vysoce nadprůměrné teploty v podzimním a zimním období, změna chování odběratelů směrem k šetření a tím rekordně nízké prodeje byly hlavními charakteristikami topné sezony Tepla Zlín, která skončila k poslednímu květnu.
„Sezona proběhla z hlediska technického hladce, zásobování teplem probíhalo plynule bez nečekaných výpadků a jsem rád, že jsme potvrdili pověst spolehlivého dodavatele. Zcela jasně se také projevil i trend vedoucí k úspornějšímu chování spotřebitelů“ uvedl ředitel společnosti Pavel Mačák.
Výsledkem všech těchto aspektů je skutečnost, že prodej tepla ve skončené sezoně byl rekordně nízký. Teplo Zlín bylo zároveň postiženo skokovým nárůstem ceny elektrické energie. Přesto se s touto situací dokázalo vyrovnat.
„Podařilo se nám udržet výsledné ceny tepla pro zákazníky na přijatelných úrovních, a to zejména díky provozním úsporám vycházejícím zejména z uvážlivé investiční politiky do provozovaných technologií v předchozích letech,“ sdělil Pavel Mačák.
Teplo se tak vypořádá s nižším objemem prodeje a bude úsporné chování zákazníků i nadále podporovat. „Je to přístup, který je pro naši společnost dlouhodobě standardem. Věříme, že svůj podíl na nízkých spotřebách měla i série osvětových článků na našem webu a v Magazínu Zlín, v nichž jsme sdělili řadu doporučení odběratelům, jak optimalizovat dodávky tepla a informovali o možnostech naší společnosti, jak případně pomoci,“ doplnila obchodní náměstkyně Drahoslava Smetanová.
I pro letošní rok tak zůstává centrální zásobování teplem a teplou vodou nejvýhodnějším způsobem vytápění, a to zejména s ohledem na cenovou stabilitu a spolehlivost celého systému.