Ve srovnání s dlouhodobým průměrem o 3,3 stupně teplejší. Tak meteorologové hovoří o předchozích zimních měsících. To samozřejmě mělo vliv i na topnou sezonu. Například zákazníci společnosti Teplo Zlín odebrali o zhruba 9 procent méně energie než v sezoně 2018/2019. Co se ale meziročně nezměnilo, je vysoká spolehlivost. Ani tentokrát nedošlo na straně Tepla Zlín k žádné významnější poruše.
Topná sezona končí tehdy, pokud průměrná denní teplota nesestoupí dva dny po sobě pod 13 stupňů a v následujícím období se nečeká ochlazení. Tak hovoří legislativa. Bez ohledu na to, jak krutá nebo mírná zima je, tak topná sezona končí obvykle v druhé polovině května. „Pro nás je zásadní fakt, že ani tentokrát jsme nezaznamenali od září až doteď na naší straně poruchu, která by zapříčinila vážnější výpadek dodávek tepla. Na spolehlivost má mimo jiné vliv i trvale vysoká míra investic do rekonstrukcí a modernizací,“ vysvětluje ředitel městské společnosti Teplo Zlín Pavel Mačák.
Za úsporami pro zákazníky společnosti – tedy firmy a 16 000 domácností, ale nestojí jen abnormálně mírný průběh zimy s rekordně teplým únorem. „Průběžně pořizujeme a instalujeme modernější technologie, což zvyšuje efektivitu a možnosti individuální regulace. Důležitá je i skutečnost, že u centrálního zásobování teplem nejsou na straně zákazníka potřeba žádné opravy, revize, kontroly, čištění a podobně. Právě tyto nepřímé položky mohou u jiných zdrojů tepla představovat významnou část celkových nákladů,“ říká obchodní náměstek společnosti Jaroslav Kovařík.